Brelett_Revital-24_Hero-WEB.png

Revitalisering av Brelett

Kunde: Fjordland – Kategorisjef: Ole Rise 
Leder Kategori- og Kundeutvikling: Irene Wegner Adolfsen

Panorama Design: Merkevarestrategi, pakningsdesign, emballasjedesign, art direction, motion design

Illustratør: Arild Sæther


Den kjente og kjære Brelett-dama er tilbake på sykkelen, men denne gangen med en moderne og emosjonell vri. Brelett lanserer et nytt pakningsdesign som fokuserer på den gode følelsen av å velge Brelett.

Modernisering for en ny generasjon:

Det nye visuelle universet er en del av en større strategi for å modernisere Brelett-merkevaren og gjøre den mer relevant for dagens forbrukere. Revitaliseringen er utført av Panorama Design.


Fokus på følelser:

"Brelett-dama og Brelett-sangen er sterke merkemarkører som vi ønsket å bruke mer aktivt," sier Ole Rise, Kategorisjef hos Fjordland. "Vi ønsker å rette søkelyset mot den gode følelsen man får av å velge Brelett, i stedet for å fokusere utelukkende på ingredienser og funksjonalitet."


Samtidig bevarer vi essensen:

"Helhetsinntrykket er beholdt," fortsetter Rise. "Brelett er den samme gode margarinen, men med en mer moderne og emosjonell appell."


En mer fremtredende Brelett-dame:

"Brelett-dama spiller en mer sentral rolle i det nye designet," sier kreativ leder Nichlas Tangen i Panorama Design. "Hun er mer fremtredende på emballasje og i kommunikasjon, og nynner Brelett-sangen som mange av oss kjenner og som underbygger den gode følelsen av å velge Brelett".

Gjenkjennelig og personlig:

"Det var viktig for oss å bevare det sterke fjernsignalet som Brelett representerer med den røde boksen," sier Tangen. "Det nye designet gjør at Brelett fortsetter å være lett gjenkjennelig i hylla som den store røde blokken."


En ny payoff og en ny font:

Den nye payoffen, "Lett å like, lett å smøre", underbygger den nye retningen for merkevaren. En ny, mer personlig og leken typografi er også valgt for å gjenspeile denne retningen.

"Vi ser frem til å se hvordan den nye Brelett-identiteten blir mottatt av forbrukerne," avslutter Rise.

Next
Next

Råshot - Naturen rett på flaske